Skip to content

I övermorgon

oktober 19, 2012

I övermorgon kommer Martin hem efter en tre veckors lång Europa turne. TRE VECKOR!
Känns som ett år, och en vecka. Konstiga veckor.

Barnen har tagit det bättre än väntat men det har varit lite tyngre för mig. Två vändor med kräksjuka, och jag hade feber och influensa ett par dagar i början. Nedspydda sängkläder och kläder som resulterade i några extra tvätt-tider, och det är inte kul med två barn.
Dagmamman blev sjuk i början, sen höstlov denna vecka så av de 3 veckor Martin varit borta var Nico där 2 dagar.
Otur.

Men vi har ju haft besök av Malin, Abra och Jack, samt besökt dem och morfar och gammelmormor.
Och middagar hos Pia har underlättat och varit mysigt.
Ossian och Nico är världsbäst som tur är, så vi klarar oss bra ändå. Men tre veckor är lång tid! Nu hoppas jag att det dröjer innan han åker så länge igen.


( Turne-bussen som de delar med Paradise Lost, kort taget i Portugal. Fick mms:et av Martin när jag sprang i ösregnet på väg hem med barnen från affären, under bilden hade han skrivit att han svettades ihjäl, så han skulle sätta sig i skuggan och softa innan sound-check. Känslan jag kände då ska jag inte skriva om här…. )

– Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer leave one →
  1. frusandra permalink
    oktober 19, 2012 2:34 e m

    Men har er dagmamma höstlov?! Inte så vanligt tror jag😉 . Åh vad skönt att han kommer hem, då hoppas jag du får någon välbehövlig paus! Kraaam

    • oktober 19, 2012 2:38 e m

      Nä men vi pratade genom på senaste föräldrarmötet om vi skulle ha höstlov och kortare jullov istället🙂
      Hoppas vi kan ses snart vännen❤

Kommentera

