Skip to content

Besök och fest!

oktober 29, 2012

Helgen var intensiv! Fredagen tillbringade Nico och Martin i Globen för att se Walking with Dinosaurs. Det var meningen att jag skulle gå med Nico men jag var så trött och Ossian så mammig så vi låg i soffan medan de var där, skönt det också.
Nico var helnöjd!! Och Martin likaså. Ett 2 timmar långt spektakel med dinosaurier som kostade runt 7 miljoner styck att göra. Påkostat och häftigt.

På lördagen fick vi besök från Malmö. Martins kusin med familj. Det var jättekul att träffa dem, jag och mamman i familjen har haft väldigt tät kontakt både via våra bloggar och mail. Barnen har vi sett växa upp och trots att det var första gången som vi sågs så kändes det inte så.
Nico tyckte att det var speciellt att han äntligen fick träffa sina sysslingar. Eftersom min bror inte har barn och nästan all släkt bor i Uruguay så är släkten från Malmö våra guldkorn. Högt uppskattade och så himla fina!

20121029-234329.jpg

Och på söndagen hade vi halloween fest för alla dagbarnen i en lokal i hökis. Jag hade velat fixa mer inför det men orken fattades. Däremot så verkade alla nöjda och glada ändå.

20121029-234615.jpg

Jag saknar ork och det är jobbigt!!!
Jag känner inte igen mig själv och plågas för tillfället av dåligt samvete för att jag inte hittar på grejjer med barnen.

Idag var jag ute två timmar med Ossian sen orkade jag inte göra nåt mer. När Nico kom hem så satte jag på en film till dem för att få kunna fortsätta slappa på soffan. Känns inte bra… Det är dessutom en vana numera.

20121029-234944.jpg

6 kommentarer leave one →
  1. frusandra permalink
    oktober 30, 2012 5:31 f m

    Men vännen! Det är heeeelt okej! Kram och ta det lugnt. Kram

  2. Annelie permalink
    november 2, 2012 9:12 e m

    hahaha najs min på Elian och mössan på inne och allt🙂 ja några upradade släktfoto blev det allt hehe men vart är det på dig och mig😉 våra kort blev helt suddiga men jag ska skicka någraa av de som blev bra och något till snällaste abuela som var så givmild och fin. Helt underbart att äntligen få träffas och krama om er. Seba tyckte det var super också. pasamos muy lindo! besos para todos y nos vemos pronto

    • november 2, 2012 9:30 e m

      Min telefon dog ju lagom till att vi fotades så de bilderna finns i Martins telefon! Ska skicka dem till dig, eller lägga ut på FB om det är ok?

  3. Annelie permalink
    november 2, 2012 9:20 e m

    blir verkligen rörd nu när jag tittar på fotot.. att se dem alla tillsammans på samma bild..våra barn och våra själsfränder.. så mycket kärlek. hjärtat svämmar över. att höra Elian och nico tillsammans i prat och lek var magiskt.

    • november 2, 2012 9:36 e m

      Ja, de fann varandra väldigt snabbt!! Nico vill att de ska träffas tidigt på dagen nästa gång så att de orkar leka mer!
      Fina män vi har, och finaste barnen!

Kommentera

