Skip to content

Spindeln

november 2, 2012

Nico är inte rädd för något längre. När han var ” liten ” var han rädd / skeptisk till det mesta men insekter, hästar och hundar toppade listan. Sen en dag så bestämde han sig för att inte vara rädd för något. Då åkte vi till hökarängen och han red. Sen kunde han hålla en spindel i handen och befinna sig med pappas åtta hundar i samma rum och dessutom klappa dem.

Därför blev jag så paff idag när han vrålade ett avgrunds-vrål och grät så att han nästan inte fick luft pga en spindel på hans rum.
Han visade med handen hur stor den var och bad mig att snälla slänga ut den, men när han skulle visa var den borta. Jag förklarade att den var säkert mer rädd för honom än han för den och att Nico säkert aldrig mer skulle se den. För i vårt hem bor det säker minst 15 spindlar till som är lika stora, fast man ser dem nästan aldrig för de håller sig borta.
Nico var tyst en stund sen sa han att han ville flytta.

” Min älskade lilla mes, vad är det för ny fas nu då? ” tänkte jag.

Nico somnade först när jag hade övertygat honom att spindlar lägger sig tidigt och att den med all säkerhet sov.

Sen såg vi den. Stor som en fucking jävla hund!!! ( ursäkta!! )
Den ställde sig framför TV:n och jag och M fick en chock. Martin ville döda den men som sanna djurvänner räddade vi den istället, kartonger och sopkvastar och div annan utrustning användes innan den sprang iväg ut på uteplatsen. Snabbt sprang den dessutom. Och stor! Enorm!

Jag kollade genom sängen noga innan jag la mig ikväll, och jag är lite rädd att hens syskon också har flyttat in, då flyttar jag ut, och mes-morsan tar med sig sina mesiga barn. Fast först ska jag be Nico om ursäkt och alltid ta honom på allvar.

One Comment leave one →
  1. Sara permalink
    november 2, 2012 11:32 e m

    Uuusch! En av få saker som jag inte ser fram emot med att vara husägare…
    Stor kram till er alla!

Kommentera

