Skip to content

Vagn

november 9, 2012

Har några vänner som är gravida och nu går vagn-snacket. Min kompis J hade 15 olika vagnar till första barnet, och 5 till andra. Idag köpte hon en ny till nästa.
Snöar man in på vagnar så blir det lätt ett beroende och jag funderar på lösningar huruvida jag kan få Martin att inse att vår Teutonia är tråååkig.
Sälja den dyrt och köpa en emmaljunga från 70-talet i gult och brunt.
Men det blir nog svårt, han har följt mitt snack med J idag på FB och satte stopp för alla mina planer direkt.
Hallå, jag bär hans barn!?

11 kommentarer leave one →
  1. blixa09 permalink
    november 9, 2012 10:19 e m

    Hur snygga 70-tals vagnarna än är skulle jag aldrig orka med en vagn utan svängbara hjul som jag inte ensam klarar av att fälla ihop och lyfta in i bilen igen 😉
    Men NI åker ju sällan bil och borde ha en av varje åtminstone! 😀
    Du kommer säkert över en billigt någonstans. 😉

    ps. vi har haft totalt 6 vagnar.

  2. november 9, 2012 10:21 e m

    20 på två barn lär ju dock nästan klassas med någon form av diagnos 🙂
    (även om jag kan förstå det, skulle lätt kunna skaffa ett barn till bara för att fortsätta jakten på den ultimata vagnen).

    Du måste ju ha en 70-talsvagn innan du är klar med bebbarna, det är SÅ givet!
    Själv är jag lite för bekväm och uppskattar de trååååkiga ”nymodigheterna” 😉 . Jag är för övrigt supersugen på en babyjogger city mini men jag vet inte vilken vagn den skulle ersätta. Får jobba vidare lite på argumenten (till mig själv) där lite.

    • blixa09 permalink
      november 9, 2012 10:37 e m

      Köp den! Ersätter ALLA vagnar! 😉

      • november 10, 2012 7:53 f m

        Ja jag känner verkligen att det är så!

    • november 10, 2012 7:53 f m

      Ja visst är det det som är det roligaste momentet när man är gravid, att planera vagn! Synd att inte Martin tycker det…..
      Unna dig en sista vagn!! Unna dig det!!!

  3. november 9, 2012 10:26 e m

    Hahahahaha tjata till dig en ny, till slut tröttnar de 😉 eller som sebbe säger happy wife happy life. Och jag känner fasiken mig lugn och nöjd med en ny vagn i huset. Speciellt när man har kommit över ett kap som idag 😉 annars HDR jag nog väntat.. Fast nu får Nicholas åka i den tills laura kommer och scootern sparar jag till laura för jag kommer gå back så mycket på och sälja den.. Men mitt tips är tjat tjat tjat 😉

    • november 10, 2012 7:56 f m

      Tack bästa du för peppen!!! Jag känner så starkt att jag MÅSTE ha en ny vagn, VILL INTE ha Teutonian längre. Och jag har ju tid att tjata, nästan 30 veckor ha ha ha 🙂

      • november 10, 2012 5:10 e m

        Ja men då säljer du vagnen utan hans vetskap för då var du tvungen att sälja den när du fick sån bra erbjudande 😉 och nu rear de ut alla 12 för att få plats med nästa års modeller\färger..
        Vad tänker du på för modell?

      • november 10, 2012 5:16 e m

        Jag har tjatat hela dagen idag och nu har han gett upp. Hittar jag en riktigt fin vagn så får jag köpa den 🙂
        Skulle vilja ha en Emmaljunga 1973-1978 i brun och gul manchester, eller i ärtgrönt alt gul. Och så ska den vara i perfekt skick, och både liggdel och sittdel. 🙂
        Är du med i Facebook gruppen retrovagn ?
        Såg du bilden jag postade på din sida?

  4. november 10, 2012 7:59 e m

    Nej, jag är inte med där, har sett nån på blocket till försäljning då och då men jag såg en riktigt fin ärt grön Emmaljunga Manchester i skärholmens centrum för nån månad sen.. Har inte sett bilden du har postat in?

    • november 10, 2012 7:59 e m

      Och jag sa ju att det lönar sig och tjata 😉

Kommentera

