Skip to content

Mer gnäll

november 11, 2012

Under en period så har jag haft rekord-lågt antal besökare på min blogg. Kanske för att inläggen varit glesa? Men nu har det vänt.
Men sen så är det ju så att när någon inte mår bra så är det roligare att läsa, eller hur? Vem fan vill läsa om den lyckligt glada i sitt städade hem ( ironi ) ….well well, här inne bjuds inte på såna inlägg, välkomna till Gnäll-bloggen! 😉

Illamåendet ligger fortfarande som en dimma över mig, Legriganen hjälper inte mot det längre, men de hjälper mig att hålla mig vaken.
Senaste åkomman är att jag har så lågt järnvärde,( blodvärde eller vad sjutton det heter ) att jag blir andfådd och de senaste dagarna har jag fått kvävnings-känslor. Hur djupa andetag jag än tar så får jag inte tillräckligt med luft!
Så idag var jag och handlade riktigt äckliga grejjer, fullproppade med järn och nyttigheter. Jag äter dagligen järntabletter också!
Trots att det har tagit emot så har jag klunkat gröna icke sköna smoothies och ätit mat som jag inte tänker avslöja.
Och det hjälper!! Nu känns andningen normal igen, så nu kan jag fortsätta fokusera på mitt illamående.

20121111-214335.jpg

Sen jag blev soff-liggare så har barnen blivit bästa vänner. De leker och har kul tillsammans. De är snällare mot varandra, blir mer ledsna om de är oense och kramas mycket. Det känns otroligt skönt för samvetet att de har varandra och att jag faktiskt kommer i andra hand nu, exakt så som jag hoppades på.

Förra graviditeten fanns tankarna hela tiden där om det var rätt, hur Nico skulle ta att få delad uppmärksamhet etc. Nu vet jag att det var det bästa han kunde få, ett syskon. Och nu får de ännu ett!
Det finns inga tvivel alls nu, det berikar enbart deras liv och det är det finaste jag kan ge dem, om mig och Martin.

Hoppas bara att jag kan få må lite bra snart också!!

No comments yet

Kommentera

