Skip to content

Ingen vagn och inskrivning

november 14, 2012

Den vackra vagnen hade rostfläckar och sprickor i suffletten och trots det ville hon ha 2500 tusen för den.
Blev upplyst om att det är lite besvärligt utan bygel på sittvagnen och det fick mig att tacka nej. Men det gör ONT i mitt hjärta.
Letar vidare…

Skrev in mig på Mama Mia igår, hos samma som jag hade när jag väntade Ossian. Hon är underbar, det var jättefint att träffa henne igen och vi tog massa prover och allt sånt som hör till. Har gått ner 4 kg sen jag blev gravid, dumma illamående ,ligger på samma vikt som jag gjorde förra gången jag skrev in mig så på sätt och vis är det bra. Trist att inte gå ner mellan graviditeterna, fast jag väger 10 kg mer nu än när jag blev gravid med Nico. Efter denna graviditet blir det gymmet och hitta tillbaka till gamla former!
( ha ha ha ha ha )

8 kommentarer leave one →
  1. november 14, 2012 7:16 e m

    Va synd för vagnen, men det är ingen ide att köpa nått om det är i så dÅlig skick för trots allt 2500. Men nu har tid på dig😉
    Skönt att inskrivningen är klar, gjorde du nått ul? När är du beräknad?

    • november 14, 2012 7:24 e m

      Nä kändes inte helt hundra med vagnen och jag har ju som sagt tid på mig! Datum nu är 14:e juni. Men vul på tisdag nästa vecka.

  2. Sara permalink
    november 14, 2012 11:13 e m

    Synd med vagnen!
    Får man alltid göra UL i Sthlm vid inskrivning?
    Kram

    • november 15, 2012 10:38 f m

      Fast det känns skönt med vagnen!🙂
      Ja om man vill göra UL så får man det, hur många man vill typ… Hur är det i Borås?

      • Sara permalink
        november 15, 2012 1:40 e m

        Vi har ju fått göra några extra men tror inte att man brukar göra förrän rul v 18-20. Verkar vara olika för olika saker överallt, i Skåne kollar man tex. gravid-diabetes direkt, hos er med kanske?

      • november 15, 2012 2:28 e m

        Med Ossian gjorde jag bara ett men nu behöver jag göra ett för att se vilken vecka jag är i. Och för att se hur många!😉

        Jag går på bästa mödravården. Där har de läkare och ultraljudsundersökning på samma ställe så det blir väldigt enkelt. Har jag ont eller vill träffa doktor av nån anledning så får man tid omgående, vill jag ha UL så får jag det. Behöver jag förlossningsterapeut fixar de det direkt också. Jag upplever att de gör allt för att tillgodose mina behov ….

        Är du nöjd där du går??

  3. november 16, 2012 9:13 f m

    Brukar komma såna där vagnar på Reprisen här & de kostar runt 300-500. Kan hålla utkik åt dig om jag ser något du söker!

    • november 16, 2012 10:19 f m

      Det vore super-nice!!! Tack!! Här i Stockholm är det svårt att göra fynd tyvärr😦

Kommentera

