Skip to content

Amma

november 25, 2012

Det tog längre tid än väntat att helt sluta amma, men nu har det gått över ett dygn sen sista slurpen så nu känns det över.
Det går inte att jämföra hur det är att sluta amma en 1 eller 1,5 åring med en två åring. När de är två år så är de inte ett dugg medgörliga!
Ossian har bönat och bett , ” min mamma, liiiite ? ” och skrikit och slagit mig ” dumma dumma DUMMA mamma ”.
Han har gett mig äpplen, klappat mig på kinden och försökt hypnotisera mig med sin sammetslena blick.
Han har bett mig vara tyst och bestämt sagt att det är hans bröst.
Han har dramatiskt kastat sig från sängen och gråtit tills luften tagit slut…. Men nu är det klart!

Nästa barn ska få flaska direkt!
( så känns det nu )

4 kommentarer leave one →
  1. frusandra permalink
    november 25, 2012 4:46 e m

    Hehe, framåt midsommar sitter du där med tutten i vädret igen, lovar😉 . Verkar väldigt tufft att avvänja en sån stor kille, vad stark du är mitt i allt. Kram

    • november 25, 2012 4:51 e m

      Ja för sjutton, jämför med Nico! Och Nico var ändå väldigt mycket mer i symbios med mig. Jobbigt när de fattar och minns på annat sätt. Kommer garanterat sluta tidigare med andra, helt helt helt säkert!

  2. november 25, 2012 9:37 e m

    Oj oj. Det låter svårt att sluta när de börjat prata. Samtidigt kanske han kan förstå mer vad du vill på ett annat vis.

    • november 25, 2012 10:09 e m

      Ja jag har förklarat att nu är de tomma, och jag lät ena bröstet sina först så i förrgår fick han testa det och då fattade han, ” tom tom ” säger han och pekar på mina bröst nu…fast han är sjukt besviken och det känns jobbigt.

Kommentera

