Skip to content

Innan sängdags skriverier

november 27, 2012

Sedan jag slutade amma så går inte nattningen så bra. Förr tog det max 10 min, nu tar det mellan 30 min och TVÅ timmar! Ikväll blev jag arg på Ossian när han för femtioelfte gången ställde sig upp i sängen och hoppade, då hade jag under 1,5 timma försökt söva honom. Men då gav jag upp och lämnade över till Martin. Hatar dålig stämning vid läggdags och hatar att jag blir så arg. Nu har jag noll tålamod och är väldigt opedagogisk. Väldigt.
Kan tilläggas att Ossian inte sov på dagen heller!

Hade besök av en gammal vän, som sedan en tid tillbaka är fyra barns mor. Skönt att få lite svar på ens funderingar från någon med erfarenhet. Att jag kommer bli trebarns mor börjar mer och mer sjunka in och nu börjar det kännas kul.

Och planerar en London resa med mina barn och man. Vill åka dit i februari när det är grått och trist och pigga upp oss med massa roliga museum, Naturhistoriska och British museum bland annat. Och besöka mina vänner som bor där…har inte varit där på fem år! Men mest spännande blir ju barnens reaktioner. Jag gillar London och hoppas att det blir en kul utflykt.

20121127-233127.jpg

One Comment leave one →
  1. november 28, 2012 12:58 f m

    Kul att ha något att längta till inom snar framtid! Men oj är han ofta så pigg och hoppar över sova på dagen? Jag kommer inte ihåg när N slutade med det och har tänkt om det är snart som det går att hoppa sovstund ibland. Sånna maraton nattningar förekommer här med, blir så knäpp särskilt om man har mycket man måste göra. Enklaste tycker jag är att ge upp att natta göra nått behövligt och börja om senare.
    Undrar mycket hur det känns att vänta ett tredje barn, blir åldersskillnaden lika dem i mellan? Vet barnen om att de ska få ett syskon? Spännande att följa dig igen gravid och undrar vad ditt stora projekt blir denna gång, lutar åt att sy väll men det förvånar inte om du lär dig nått mer nytt inspirerande🙂

Kommentera

