Skip to content

2 år

november 30, 2012

2-års åldern är en HEMSK ålder! Håller på att bli galen. Total vägran av att sova under dagen, total vägran att lyssna. Främsta hobbyn är att kasta sig ut i trafiken, klättra upp högst upp i skåpet för att förgifta sig med tvättmedel och bita hål i mitt nya överkast och bita sönder sin egna kånken ryggsäck…. Allt på mindre än 30 min. Ge mig styrka!

Tack som fan för att Martin är på väg hem tidigare från jobbet, för utöver hell-boy så har jag feber och svullen hals.

( Och nej, han är inte understimulerad, vi har varit ute FLERA timmar i snö-ovädret och åkt pulka, samt besökt en julmarknad där vi åt och sen gick vi hem i snö ovädret )

20121130-150342.jpg

2 kommentarer leave one →
  1. november 30, 2012 8:01 e m

    Jag börjar tro på det där om att småsyskon ofta är lite mer rebelliska. Min två åring känns livsfarlig, el det är nog inte bara en känsla. Det handlar ju om att tittar man bort, bara tittar bort så händer nått. Ställer sig på ett leksaks hus i fönstret och bankar (vi bor högt och jag vet inte hur bra glas det är), äter vad som finns tvål blomma el nått el smiter iväg. Jag blir extra överraskad av allt för N gjorde inget förbjudet mer än rita en gång på nån sak typ. Nu är jag rädd för vad som blir nästa grej hela tiden, saker jag inte ens kan fantisera ut och barnsäkra innan. Phu. När jag bara skriver om 2 åringar känns de skönt kreativa men hjälp, det är ju ett kaos. Hoppas ni kryar på er, dig(?) och får nån mys stund ihop (du hatar inte ordet mys väll?) Kram

    • november 30, 2012 8:13 e m

      Ja Nico var ju jättelugn i jämförelse…han drack i o för sig klorin nån gång men annars var han inte alls i närheten av O.
      Och han sover aldrig mitt på dagen längre! Vaken mellan 8-22 utan paus!! Hoppas att det lugnar sig lite när han börjar hos dagmamma!
      Det är nog kombination syskon och 2-års åldern…

Kommentera

