Skip to content

Juldagen

december 25, 2012

Julen var så bra som vi hade förväntat oss, fast bättre på ett sätt …och sämre på ett annat….

Det som var bra var att vi lyckades med att minska konsumtionen den här julen, och det gällde alla.
Det har tidigare gett mig ångest, all överflöd. Men den här julen fick barnen mindre leksaker och mer nytto-grejjer så som mumin-skålar från arabia, bädd-set, kläder, fakta böcker och pysselböcker.
Och lite lego och bilbana.

20121225-235519.jpg

De älskar bilbanan, och jag och Martin fick en chock när vi hade byggt ihop den. Den tar plats! Och vi har inte plats! Så deras lycka blev lite vår olycka, fast när man ser deras lyckliga små leenden så är det ändå värt det…..

Grannen var tomte hos oss och Martin hos dem. Ossian blev rädd men inte tillräckligt för att motstå att hämta julklapparna han delade ut, och med darrig röst tackade han tomten. Nico var modigare ” hej! Jag heter Nicolas men det är okej om du kallar mig Nico! ” sa han direkt och visade tomten in i vårt hem.

Efter julklapps utdelningen och maten fick jag mättma, och däckade i soffan framför ” En Julsaga ”, det spelar ingen roll om den är tecknad, animerad eller med riktiga skådisar, jag gråter så att jag hulkar varje gång. Vacker saga!
Och sen kom febern, 39 grader på bara någon timma. Skönt på sätt och vis att det var på julaftons kväll då barnen var upptagna med sina presenter för då kunde jag vila.

Idag låg jag och en febrig Ossian hela dagen på soffan och hade Dallas-Maraton och åt rester medan Nico och Martin var på den årliga juldagsmiddagen hos svärmor så nu mår vi bättre….

20121226-000805.jpg

No comments yet

Kommentera

