Skip to content

Kör och tro

januari 15, 2013

Nicolas har börjat sjunga i kör. Han har ett par vänner som gör det och sen han såg dem uppträda på lucia har han tjatat och tjatat, och igår var det premiär.
Efteråt var han nöjd och tyckte att det var ” skiiiitroligt ”, så idag har han frågat flera gånger varför en vecka går så långsamt….på måndag är det dags igen.

20130116-000012.jpg

Jag har frågat honom om han vill börja i dans, teater, gymnastik, boll-kul etc men då har intresset varit svagt. Det här har han valt själv och det här tyckte han om. Kul!

Jag var nervös innan, det är första gången jag lämnat honom till någon som jag inte känner och gått. Men Nico brydde sig inte om det….

Det enda som jag tänkt har varit negativt är att det är i kyrkan och jag har hört att de ber och pratar en del om Gud. Tycker att Nico är för liten för det. Vi är ju inte med i kyrkan ens men vi får prata, berätta och diskutera mycket hemma, så att han får distans till det. Jag kan tycka att de pratar om Gud som om hen vore en sanning och för dem är hen väl det, men för oss inte. Och Nico ska få utveckla sin egen tro, och om han vill gå med i kyrkan så får han det, när han är stor nog att ta det beslutet själv….

No comments yet

Kommentera

