Skip to content

Varga vinter

januari 19, 2013

Eller är det ryss-kylan som har kommit? Bloggare kommer nog säga att vädret är ” krispigt ” idag…. Kärt barn har många namn.

20130119-081048.jpg

Jag har inhandlat skridskor till barnen, begagnande. Jag tror inte att de kommer åka mer än ett par minuter men eftersom vi dagligen ser skridskoåkare på isen så är nyfikenheten stor.

En annan grej som har hänt är att Nico har visat sig omöjlig att hjärntvätta. Sen tidig ålder har både jag och Martin propsat på att han ska hejja på antingen Elfsborg ( mitt lag ) eller AIK. Det började luta åt AIK och jag tröstade mig med att färgerna åtminstone är rätt, men igår släppte Nico bomben här hemma. ”- Jag vill börja spela fotboll i Hammarby, det är mitt lag ”. Jag försökte förklara att de inte ens räknades som fotbollslag, de spelar ju inte ens i allsvenska! Men han gav sig inte. Och så visade det sig att Hammarby har skickat ut broschyrer om knattefotboll för barn födda -08 och det har han bestämt sig för att börja på.
Och Martins stöd kunde jag inte heller räkna med, han ska nämligen gå nån utbildning som de erbjuder och vara med som tränare…jag förstår ingenting!

Förresten var väskan ur-tjusig som jag fick av Martin, och så fick jag även ett silver-halsband med Fatimas hand, det sägs skydda barnet under graviditeten. Jättevackert!

20130119-082544.jpg

One Comment leave one →
  1. januari 19, 2013 9:09 f m

    Knattefotboll inte för barn födda 08 utan ”pojkar födda 08”. Bojkotta Hammarby.

Kommentera

