Skip to content

Hammarby

januari 20, 2013

Det visade sig att knatte-fotbollen endast var för pojkar födda 08. Flickor får börja först när de är 5 år och då bara spela med de med samma kön.
Herregud.
Jag skrev till Diskrimineringsombudsmannen och frågade om inte det är könsdiskriminering och hur de ser på barns rättigheter. Är DO främst för vuxna. Barn har ju en tendens att hamna i andra fack, ungefär inga alls.
Sen skrev jag mail och försökte få tag på ansvarig på Hammarby, men har inte hört något mer, kanske för att det är helg, försöker igen imorgon.

Det här startade en våg av bojkottare på Facebook, tyvärr stannar det vid att de flesta inte gör någonting och inget förändras. ” jag önskar jag hade tid över ” är det vanligaste. Jo för jag har ju inget annat att göra än att ringa och skriva arga brev….suck!

Forts följer….

No comments yet

Kommentera

