Skip to content

Mer fotboll

januari 22, 2013

20130122-224308.jpg

Djurgården har bara knattefotboll för pojkar. Oväntat? Nä, inte alls….

Men mest otippat, Brommapojkarna :

20130122-224506.jpg

AIK hittade jag inget om knattefotboll på, men de verkar ha det på någon annan klubb och sen går man vidare till AIK. Martin pratade om det så jag bad honom undersöka det också…

Tyresö har för barn och Hammarby har köns-uppdelat.

2 kommentarer leave one →
  1. januari 23, 2013 8:42 f m

    Du gör skillnad, Therese!

    Jag fatttar grejen med att man har uppdelade klubbar, av många anledningar. Bara inte när de är så små. Det är bara inte okej.
    Hellre då som t.ex AIK som har knatteverksamheten lite mer fristående och sedan tar över. Kan jag tänka spontant.

    Brommapojkarna har verkligen en fin ungdomsverksamhet, och det har gett bra resultat – de har länge spelat med många fler egna produkter än andra lag.

    Usch man kan bara inte svälja allt utan kämpa lite också – du gör det bra.
    Jag lägger dock den tid och energi jag har över på annat håll just nu. Att jobba för en större skola i närområdet som prio 1, övergångsställe med trafikljus som nr 2. Alltid är det nåt. 🙂 Dessvärre kan jag konstatera att det är sjukt svårt att påverka. ”Engagera dig som medborgare” ropar politikerna och när man väl fått tag i dem och har med sig analyser, namnlistor, förslag mm så får man bara mumbojumbo-svar. Näe, om man skulle bli aktiv själv kanske? (faller dock på att jag inte kan binda mig så starkt till ett parti).

    • januari 23, 2013 2:26 e m

      Ja jag har hört mig för hos fotbolls-spelande kvinnor om när de tyckte att det började bli skillnad från att spela med killar och alla har pratat om puberteten. Vid 13-års ålder. Och det låter rimligt tycker jag…. 4-åringar, näee jösses!

      Det blir Tyresö! Har hört att ibland tränar deras damlag med Marta samtidigt ( im in love! ) på en plan brevid..

Kommentera

