Skip to content

Öroninflammation

januari 26, 2013

Jag har haft en helvetisk värk i mitt ena öra idag och totalt täppt i näsan, det har bara blivit värre och värre under dagen och nu ikväll åkte jag in akut. Fick hjälp direkt, hann knappt ta av mig ytterkläderna…
Läkaren undersökte mig hastigt och konstaterade när han lyste i mitt öra ” du är röd i örat, du har öroninflammation ”.
Jag svarade att jag lätt får lock när jag blir täppt och om jag bara får nåt avsvällande så blir det nog bättre.
” Kortison spray är jättedåligt ” svarade han då, ” antibiotika är inte heller bra men du är vuxen så då är det inte lika illa ”
Sen började han kolla i FASS på sin dator… ” ja här skriver de om forskning på djur då de fått missbildningar…men inget på människor…fast de har inte gjort nån studie på människor direkt….jaja, såhär skriver de bara för att skydda sig ifall nåt händer, jag skriver ut det så får du välja vad du vill ta ”.
Jag vill ha en säker läkare som inger trygghet när det gäller mediciner, känns konstigt att jag ska välja…hela situationen var märklig.

Nu är jag hemma igen, ligger på soffan och väntar på att det ska bli bättre. Har tagit kortison-spray. Imorgon köper vi kåvepenin. Och sen vill jag vara frisk!

No comments yet

Kommentera

