Skip to content

Bra läkare!

februari 2, 2013

När Nico hade haft 40 graders feber i fyra dygn besökte vi vårdcentralen där vi bor. Åsikterna går isär huruvida den är bra eller dålig, tyvärr så har vi inte bästa erfarenheterna från den men allt beror på vilken läkare man träffar.
Han som undersökte Nico tog ett prov i halsen som visade negativt på streptokocker men eftersom han inte hittade nån annan orsak till febern så tyckte han att vi skulle prova en kur antibiotika. Han tog inga prover eller undersökte honom heller.
Jag ger inte antibiotika utan klar orsak så vi ringde en läkare på andra sidan stan som en vän tipsa om. Han bad oss komma in direkt.
Han undersökte Nicolas grundligt, tog prover och talade hela tiden till Nicolas, inte över huvudet som är ganska vanligt.
Att ge antibiotika ansåg han var rena galenskapen och han konstaterade att Nico hade influensa.
Han skickade med ett papper på olika prover som skulle tas och hur Nico skulle undersökas om det inte släppte, den lappen skulle jag ge till läkaren här, eftersom Martin är bortrest och det kan vara svårt för mig att åka längre med båda barnen.

Eftersom Nicos feber släppt, kommit tillbaka och släppt igen så har jag inte gått tillbaka till vårdcentalen.

Lite paff blev jag igår då den bra läkaren ringde för att höra hur det hade gått och hur Nico mådde. Nåt sånt har jag aldrig varit med om och det är sånt som uppskattas. Honom kommer vi gå till fortsättningsvis, en tiopoängare!

20130202-091237.jpg

Nu är Nico bättre, det tog 8 dagar. Han hostar fortfarande men han är på rätt väg.

Ossian däremot har fortfarande feber, men den har inte överstigit 39 grader dessa 4 dagarna. Han hostar och snorar förfärligt och han blir så arg på att må såhär. Jag förstår honom.

Det blir skönt när Martin kommer hem igen för hur mysigt vi än har så är det trevligt med lite vuxet sällskap och då ska jag passa på att gå ut och ta en promenad, det var 10 dagar sedan jag var ute sist….

No comments yet

Kommentera

