Skip to content

De sjuka och nybakat bröd

februari 3, 2013

Ikväll kommer Martin hem, funderar på att gå ut och ta en promenad då, var 12 dagar sedan jag var ute!!

Ossian är fortfarande väldigt risig med både feber, snor och hosta men Nico mår bra.

Jag försöker piffa upp vår sjuka vardag med nybakat bröd, hemmagjord apelsinmarmelad och varm nyponsoppa… 20130203-133754.jpg20130203-133818.jpg

Känner mig extremt huslig och det var längesedan jag ens klarade av att baka och sylta utan att må illa pga graviditeten men nu känns det till och med kul, kanske i brist på annat.

Inför mellon igår så gjorde jag mello-tapas. Färsbullar och korv på spett, pizza-bitar och morot och gurkstavar med dip. Samt lite olika ostar, ungarna åt som om det var jordens undergång och efter många dagars matvägran satt det på sin plats. Spett is the shit!

Jag är glad att barnen har varandra i sjuktider som denna, de gör det mesta tillsammans, leker med lego,målar, klär ut sig och de hänger inte på mig så jag hinner trots allt plugga, laga mat och städa…

20130203-134647.jpg

Eftersom inget spektakulärt händer så finns det heller inget spektakulärt att blogga om.
Jag passerade halvvägs i graviditeten häromdagen och det känns gött, fast det går långsamt.

20130203-134929.jpg

No comments yet

Kommentera

