Skip to content

Raw-food

februari 10, 2013

Igår var jag på raw-food och livsyoga event. Så genom-bra!

Det började med en raw-drink och tilltugg, sen yoga och meditation av de bästa och finaste.
( Stelheten i min rygg var som bortblåst efteråt )

Därefter fick vi provsmaka en frukostvariant och de demonstrerade hur man gjorde samt föreläste om raw-food.

Avslutningsvis var det raw buffé och allt var helt ljuvligt! Jag som tyckt att jag gör god rawfood insåg att jag inte gör det för det här var världsklass. Och jag åt för mycket.

20130210-231717.jpg

Jag köpte med mig raw-hallon och jordgubbs remmar till barnen som lördags-godis, och aprikoser.

Nico och Ossian älskade det och Nico sa precis såhär ( stolt mor ) : ” det här var det bästa godiset någonsin, jag älskar raw-food, det gör inget att vi aldrig någonsin ska äta vanligt godis igen. ”

Det känns som en dröm, världens bästa Nico ❤
Fast han har bett om en raw prinsesstårta till nästa kalas!! Den nöten blir svårkläckt

Själv försöker jag byta ut minst ett mål om dagen till raw och nu ska vi försöka göra det för hela familjen.
Samt börja göra egen mandelmjölk istället för komjölk.
Inget tvång men så mycket vi orkar 🙂

2 kommentarer leave one →
  1. februari 11, 2013 7:26 f m

    Låter underbart! Tipsar igen om Ulrika Davidssons bok Raw food med två veckors detox. Fantastisk!

    • februari 11, 2013 7:37 f m

      Jaa har flera recept på smoothies därifrån!!
      När nästa unge är ute och färdig ammad så ska jag rensa ur mig ordentligt!! Om sisådär 2,5 år…phu.

Kommentera

