Skip to content

Alla hjärtans dag…

februari 15, 2013

Jag tycker att Alla hjärtans dag är lite av ett jippo som går överstyr. Tidningarna skriker ut hur man ska göra sin älskade lycklig, affärerna har erbjudanden med leende människor. Facebook, Twitter, Instagram etc är proppade med bilder på titta-vad-jag-har-fått-idag-och-jag-är-lyckligaste-och-kärast-i-hela-världen….
Folk konsumerar som galningar och alla ska vara bäst. Någonstans kommer kärleken i skymundan.

De som är ensamma känner sig ensammare och flera jag känner var riktigt nere igår ( och fortfarande ).
Både på morgonen och kvällen var det stopp i tunnelbanetrafiken efter att folk hoppat. Två på samma dag och fler därtill som inte märktes på samma tydliga sätt.

Vi åt ute hela familjen och Martin hade köpt paket till alla.
Det var väldigt mysigt och jag kände enorm tacksamhet över att vi har varandra fast även tyngd över alla som inte har någon.
Och nästa år hoppas jag att folk kan tänka till lite mer. Just alla hjärtans dag kan vara en fin dag utan allt skryt och där man kanske kan snappa upp dem som inte har någon?

One Comment leave one →
  1. februari 15, 2013 6:27 e m

    Jag känner inte så mycket alls inför hjärtdagen för att den inte har varit med så länge. inte heller som singel. Mycket tuffare med jul & nyår. Tragiskt det du skrev 😦

Kommentera

