Skip to content

Nattlig ångest

februari 17, 2013

Att jag tänker katastrof-tankar innan jag ska sova är inte ovanligt men nu när jag skolar in börjar det nästan bli outhärdligt.
Jag inser att jag inte kommer ha kontrollen och hur ska någon annan lyckas ta hand om båda mina barn? Se så att de inte ramlar ut i vägen, trillar ner för stup, blir tagna av aliens etc , nä men på riktigt så är jag glad att folk inte kan se in i min hjärna nu för det är inget kul där inne.
I mitt hjärta pågår separationsångest. I två år och två månader har jag och Ossian levt i symbios…. Och jag hade gärna fortsatt så i två år och två månader till.

20130218-002331.jpg

One Comment leave one →
  1. februari 18, 2013 1:46 f m

    Åhh det är svårt . Gör ont tills man vet att det fungerar. Sen blir det enklare till nästa steg. N börjar f-skoleklass i höst ,fick papper om det plus möte så nu kan jag oroa mig i 6 månader för utanförskap, mobbning, schema inrutat liv, får hen nya kompisar där. Tänk om lärarna inte gillar mitt barn…osv :/

Kommentera

