Skip to content

Symässan

februari 19, 2013

I helgen var den efterlängtade syfestivalen i Älvsjö.
Men det bästa visade sig inte vara mässan utan kombinationen av att jag ensam fick tid att göra nåt för mig och även umgås med mina vänner! Efter all sjuka så kändes det ovärdeligt!

Hade tänkt köpa udda trikåer för barnkläder men inget föll mig i smaken.
Jag följer diverse bloggar där det sys till barn och det är alltid samma trikåer, och innan jag ens kommit i kontakt med dessa tyger så har jag hunnit tröttna på dem.
Däremot köpte jag flera olika eko-bambu-tyger, resår,kardborreband och annat som var specialgjorda för att passa blöj-sömnad. Så nu ska jag sy blöjor till kommande barn och andras!

Jag köpte boken ” Syjunta ” som bland annat Annika Messing ( Välkommen till virkligheten ) varit med och gjort. Fin och inspirerande, dock ganska enkla mönster men mysig att bläddra i…

Dagens höjdpunkt var dock Sara , min kurskompis från både tillskärarakademin och även senaste kursen.
Hon hade med sig 4 gardin längder med mjukt och fint tyg, perfekt till tunikor, från 70-talet gissar jag.
Hon ställer ut kläder som hon sytt på ett ställe som heter Kretsloppet i Tierp och det var där som hon hittade tyget till mig. Tack bästa Sara! Kolla in hennes blogg HÄR!

20130220-000136.jpg

Och hade jag inte fått den tiden för mig själv så hade jag nog blivit galen när Nico fick 39 graders feber igår igen. Så nu ligger inskolningen åter på is och jag är hemma med barnen. Fast det är lite skönt med tanke på min separationsångest….

No comments yet

Kommentera

