Skip to content

Hästar finns!!

februari 23, 2013

Lyckan att få komma ut efter 5 dagar inne är stor, speciellt då det inte varit en själv som varit sjuk.

Jag tog med mig Ossian till Starrmyran för att rida idag.
Vi var 45 min tidiga så Ossian fick vara med när de hämtade in hästarna och ryktade dem.
Han stod nära, super-koncentrerad och utan att röra en min ända tills de var sadlade och klara, då var han snabb med att få på sig hjälmen och började nästan själv försöka klättra upp på den lilla hästen.

Under ritten såg han grav-allvarlig ut men satt ändå tryggt i sadeln och direkt efter ville han rida ”stor-stor häst, inte pytte-pytte”….

20130223-221858.jpg

Det känns väldigt speciellt med hästar för mig, jag älskar lukten och hästar är i mitt tycke världens finaste djur.
Jag hade egen häst tills jag var 15 och jag minns den delen av min barndom som den bästa.
Stall-kompisarna, de fina hästarna och naturen.
Skulle tycka att det vore så kul om mina barn börjar rida och Ossian älskar verkligen djur och att vara ute, den sidan hos honom känner jag igen från mig själv…..att stå på en fotbollsplan räknas kanske också som att vara ute, men sådana utomhus-aktiviteter får Martin syssla med…

No comments yet

Kommentera

