Skip to content

60%

mars 1, 2013

Idag har jag varit gravid 60% av tiden! ” Bara ” 40% kvar….
Känns som en evighet till midsommar afton när man lunkar fram i snö-slask, aldrig har en graviditet gått så långsamt!

Ossian låg med huvudet på min mage en lång stund idag och bejbi-Edith tryckte och tryckte genom magen mot hans ansikte, Ossian drog efter andan och såg helt överväldigad ut, ” min bejbi-Edith, min pytte pytte bejbi-Edith ” sa han gång på gång och pekade på min mage.
Nicolas har också känt henne röra sig, men han är inte lika engagerad som Ossian, han spelar världsvan.
” Kul mamma, men jag har känt bebis i din mage förr ” säger han.
Däremot är han väldigt engagerad i hennes namn och hatar namnet Vera som andra-namn.
Hans förslag är Lisa, Emma, Emelisabeth och Lea, vi har lovat att han och Ossian kommer få välja hennes mellan namn ( inom rimliga ramar ).

Den här veckan har två vänner fått barn, en i måndags och en igår, det kan bli fler för två andra har gått över tiden….själv har jag 15 veckor kvar, en evighets evighet….

No comments yet

Kommentera

