Skip to content

Vagn

mars 13, 2013

Jag letar fortfarande vagn, det är för tillfället mitt största intresse.
Är med i en barnvagns grupp som bara sysslar med äldre vagnar och jag glömmer bort att vara ute på övriga nätet. Retro-vagn is the shit!

20130313-220625.jpg

Här är jag som ett-åring med massa hud i ansiktet, sittdelen är en emmaljunga 1980 , chassit byggde min storebror om till en turtlesbil i början av 90-talet men pappa hittade sittdelen igår på vinden och det var i prima skick.

Med hjälp av några i facebook gruppen har jag idag lagt bud på denna vagn, och det är främst chassit jag är ute efter, emmaljunga 1977.

20130313-220959.jpg

Liggdelen byts ev ut om jag hittar brorsans liggdel i lejon-gult Manchester -tyg. Kan inte tänka mig nåt snyggare….annars känns det helt ok med jeanstyg, ska pimpa den med div barnvagnshängen i trä som jag fyndat och så ett fint lapptäcke i sommartyger…

Var sugen på en ärtgrön liggdel men i princip alla såna vagnar har gallon eller plastmanchester som innehåller PVC och mjukgörande hormonstörande kemikalier, och att låta sin bebis ligga i en sån en varm dag är i mina ögon nästan misshandel, kemisk misshandel.

Hoppas hoppas jag får denna vagn, håll tummarna!

No comments yet

Kommentera

