Skip to content

Grym dag

mars 16, 2013

Fyndade mycket fina kläder på bytesdag i tallkrogen, mini rodini och hemstickat för 5-10 kr/plagget. Kom därifrån med en ikeapåse full med kläder för 220 kr! Våren och sommaren är räddad🙂

Efteråt red vi, Ossian pratar bara om sina hästar så minst en gång i veckan åker vi till stallet.

Idag hade Ossian bestämt sig för den stora!

20130316-222713.jpg

Nico var inte alls sugen, han bryr sig inte på samma sätt.
Ossian blir okontaktbar när han är i stallet, det är bara hästarna som gäller!

Ossian springer runt och städar bland hjälmarna, pussar på stallkatten, kramar hunden, plockar i ordning ryktborstarna, matar kaninerna med morötter, rider, vinkar till tupparna och pratar med marsvinen. Han älskar ” sina ” djur.

20130316-223143.jpg

Han är som jag när jag var liten, och med Ossian så blir jag som barn på nytt. Jag vill också mata och gosa med kaninerna och rida!
Saknar mina gamla hästar nåt enormt men att hänga i stallet och bara känna lukten gör mig lycklig🙂

När vi åt kvällsmat frågade jag barnen vad dagens höjdpunkter hade varit, Ossian svarade direkt ” – rida stora stora hästen Plet , min häst!! ”

Nico svarade kort ”- att komma hem ”.

Dagen hade varit den bästa på länge om det inte vore för huvudvärken som vägrar släppa! Känns som den hormonella huvudvärken jag får vid mens, men varför får jag den nu??

2 kommentarer leave one →
  1. Sara permalink
    mars 17, 2013 7:58 e m

    Jag hade ju spänningshuvudvärk till och från från vecka 14 eller så, jag kopplade ihop den med dålig nattsömn, men jag tror främst det var hormonerna. Plus allt annat som dyker upp längs vägen. Lätt värt, men jobbigt när man är mitt uppe i det!
    Kram

    • mars 17, 2013 8:16 e m

      Ja det var nog en blandning av hormoner och senaste tidens stress, men ikväll har det släppt… Kanske för att alla redovisningsuppgifter är inlämnade🙂
      Kram!

Kommentera

