Skip to content

Namnet?!

mars 30, 2013

Nu är jag i v 29, tredje trimestern, 8:e månaden och ca 80 dagar kvar till bejbi-Edith bejbi-Ellen….bejbi-Iris…. kommer.
Vi velar!

Med de andra har vi varit helt inställda på att det har varit en Nicolas och en Ossian, men nu är vi inte alls lika säkra på att det är en Edith.
Så mycket som jag har kämpat för det namnet så är det jag som velar mest.
Ellen kom Nico på häromdagen, han vill att hon ska heta det i mellan-namn, det kanske blir det i förnamn nu.

När jag tänker på namnet Ellen så är det urcellen Ellen som dyker upp:

20130330-083432.jpg

Eller så tänker jag på tampong-reklamen där Mona Lisa sitter med en tampong i handen och säger ” Hej, det är jag som är Ellen ”, minns nån den? Jag brukade skratta så jag dog….

20130330-083644.jpg

Och så är det även ett släktnamn, särartsfeministen och författarinnan Ellen Key är min släkting på pappas sida.

20130330-084012.jpg

Så Ellen väger tungt just nu trots att Edith är som ljuv musik i mina öron….

No comments yet

Kommentera

