Skip to content

Upp och ner

mars 30, 2013

Vi har haft påskharen på besök flera gånger idag och varje gång har han lämnat en karta med anvisning om var barnen kan hitta present-ägg.

De har fått schleich-djur, varsin bok, ett memory, varsin byxa/ tröja och filmen Nils Karlsson pyssling.
Det var vid jul de senast fick nåt, vi försöker att inte konsumera onödiga saker,

Vi var på utflykt i det fina vädret och drack chokladmjölk, vi har spelat spel och jag lagade en fantastisk rätt som jag glömde ta kort på….
( Enkelt beskrivet, färsk pasta som jag fyllde med spenat, fetaost och kronärtskocka, gjorde egen tomatsås som jag hällde över och gratinerade i ugnen med ett täcke av fetaost och färsk parmensan.
Jag åt en liknande rätt på voltaire i Farsta häromdagen och försökte återskapa, min blev annorlunda men väldigt god. )

Gjorde egen maräng-tårta också med grädde, lemon-curd, blåbär och massa annat gott….

20130331-001705.jpg

Sen blev jag skit-förbannad då nån snuvade den fina duo-vagnen , som jag skrev om igår, mitt framför ögonen på mig genom att bjuda MER än dubbla mitt bud. Skit!
Så då försvann lite av mitt goda humör, och det har inte riktigt kommit tillbaka än. Töntigt, det är bara en vagn men jag är dålig på att hantera motgångar när jag är gravid.
Jag kände för att gråta, sen ville jag hota henne, kalla henne fula könsord….sen struntade jag bara i det och surade i tystnad för någonstans, trots hormoner, har jag lite vett och förstånd.
Men det var ett nederlag, det kan jag inte förneka.

No comments yet

Kommentera

