Skip to content

Reflektion

april 4, 2013

Idag var Nico hos tandläkaren. Ingen karies och helt ” perfekt ” skötta tänder, till skillnad från Ossian som hade karies-angrepp i hela munnen och där jag fick frågan om jag gav honom läsk eller saft till maten.
När det kom fram att jag ammat honom länge så fick jag skit för det.
” Det räcker med att amma 6 månader, annars får de hål ”.

Jag har ammat Nico länge och båda barnen äter samma kost, jag borstar bådas tänder lika grundligt… Hur förklarar de att Nico har så perfekta tänder då?

Den förra tandläkaren var en ignorant bitch som jag aldrig mer vill se.
Jag bad att få byta tandläkare och nu fick vi en jätte-gullig tjej.
Hon frågade Nico hur ofta han äter godis, – jag äter inte godis, jag äter nötter, raw-food och morotsstavar, svarade Nico då.
Hjärtat mitt….
Det kändes nästan lite för bra för att vara sant så jag var tvungen att berätta att han hade fått en choklad kanin på påsk…

20130405-001943.jpg

No comments yet

Kommentera

