Skip to content

Ont, död kärring, fin vagn och F!

april 8, 2013

Idag har jag haft ondare än någonsin i min höft + ben, så ont att det har varit omöjligt att sitta på en stol.
Min axel värker också och nu även min hand efter att jag klämde den i dörren, nåt hände för den är svullen och en del är rörlig i den, bara det inte är nåt brutet😦
Imorgon ska jag till min naprapat och på kvällen yoga. Det bär eller brister…

Men allt är inte skit, ” the iron bitch ” ( Margaret Thatcher ) är död. En av historiens vidrigaste människor.
Jag bakade en blåbärs-paj med socker och vi dansade och sjöng glada låtar…

Och jag hämtade hem en ny vagn idag. Brio 1980, beige och brun med blommor i såväl liggdel som sittdel, och dynor och liggdelen var klädda i brun frotté, så snyggt!
Den här vagnen är en pärla!

20130408-235739.jpg sittdelen ligger i liggdelen

Dessutom så fick jag bekräftelse på nytt medlemskap i F!

20130409-000105.jpg

Där Gudrun är, där är jag…så har det alltid varit och så kommer det förbli.

Sedan hon lämnade politiken efter förra valet har jag känt mig vilse och osäker. F! försvann på nåt sätt, vänster partiet kändes inte bra och miljöpartiet börjar dra åt högern…
Men med hennes återkomst så bestämde jag mig för att engagera mig mer politiskt än vad jag tidigare gjort för F! sedan jag gick med 2006.
Då har jag hjälpt till med att val-lappar har legat ute och klistrat kuvert…men nu ska jag göra det här på riktigt!

Peppad!

No comments yet

Kommentera

