Skip to content

bejbisen

juni 25, 2013

Jag har världens mysigaste lilla bejbis! Hon är nöjd så länge hon får vara nära, vara med. Men sover även i vagnen eller nestet.
Sover gott gör hon och följer de rutinerna hon hade i magen dvs lite vakentid vid 8-9 på morgonen, sen lite vid lunch o på kvällen, sen sover hon mellan 2-8 i ett svep och har gjort de senaste 5 nätterna… Jag hoppas innerligt att det fortsätter.
Inte bryr hon sig om höga ljud från syskonen heller…

Amningen går bra och jag har övergått till en helt vegansk kost och äter inget som kan orsaka bubblig mage.
Däremot har jag blivit knall-förkyld och har ont som fan i bihålorna. Hoppas att bejbi-E slipper undan.

Hittills har hon inte haft en enda otröstlig skrikattack, antingen är hon hungrig eller har bajsat…inte mer komplicerat än så.
Häromdagen när jag skulle möta upp Martin och barnen i centrum så blev hon väldigt hungrig så jag fick gå och amma, då var det fridens liljor igen.

20130625-120217.jpg

Jag kan lätt säga att jag har världens goaste unge! Den här fasen hoppas jag att hon stannar i länge…

( och vi var på BVC igår och mätte och vägde och hon har gått om sin födelsevikt, hurra! )

3 kommentarer leave one →
  1. juni 25, 2013 11:10 f m

    Åhh Therese vad underbart! Det låter så mysigt. Fina❤

  2. Sara permalink
    juni 25, 2013 3:24 e m

    Härligt värre! Njut av bubblan, kan inte tänka mig nåt mysigare. Hon är alldeles underbar. Kramar

  3. juni 26, 2013 9:38 e m

    GRATTIS till lilla Edith!!! Undrar hur jag har missat detta? Nåväl. Härligt att hon har kommit nu. Njuuut av er underbara bubbla!! Kram Mia

Kommentera

