Skip to content

3 månaders Edith och femåringen

september 21, 2013

Edith har hunnit bli tre månader. Glad och stark unge som sover bra på nätterna och avskyr att vakna innan nio på morgonen, det är min unge det!

20130921-073240.jpg

Och Nico har fyllt fem år! Som han har längtat!
På födelsedagen var hans bästa vän Tistou här med sin mamma och firade honom, idag är det stora kalaset med Nicos kompisar och deras föräldrar.
( Jag har haft spänningshuvudvärk i tre dagar. )

20130921-073841.jpg

Jag måste skriva mer om Nico sen, det är så kul att vara hans mamma. Han har så mycket funderingar….just nu handlar det om kärlek.
Med vem och varför man har förhållande, varför man inte kan gifta sig med syskon, hur man gör när man kysser någon och hur barn blir till.

20130921-074141.jpg

Ossian har blivit besatt av Dora. Han fullkomligt ÄLSKAR Dora och vill se på Dora helst dygnet runt. Han fick en DVD igår som han kramade och pussade på i timmar tills han kom hem och fick se den. ( Han har 5-6 stycken till som spelas dagligen )

20130921-074520.jpg

Och jag var på återbesök på Mama Mia och jag vägde ett kilo mindre än jag gjorde innan jag blev gravid med Edith.
Jag eftersträvar inte att bli pinn-smal utan stark och att må bra. Jag tänker fortsätta äta hälsosamt och röra på mig och på så sätt kommer min kropp hitta sin rätta vikt. Inga 5:2 dieter här inte ha ha ha… Jag tycker sånt är ungefär lika töntigt som såna där pulver folk trycker i sig, så nu fick jag det sagt också.

20130921-075732.jpg

Det mest ironiska nu är dessutom att Edith har slutat åka vagn, hon sitter mest i bärsjalen. Har inte haft vagnen sedan förra veckan tror jag ….

Sådär. En snabb uppdatering….nu ska jag gå upp och skura golven innan barnen vaknar….

No comments yet

Kommentera

